Dekorera skolböcker

Många skolböcker är väldigt tråkiga. Speciellt dom jag har, dom är helt vita med två linjer på där man ska skriva sitt namn och ämne. Tråkigt, right? Det är roligt att rita på dom, men inte alla. Vissa vill jag hålla rena och fina eftersom dom ska lämnas in till läraren för att rättas då och då. 
 
Varför inte pimpa upp dom snyggt istället för att rita på dom?
Ett riktigt bra sätt att göra det på är att köpa tejp. Jag rekommenderar washi tejp eller typ tejp. Vanlig tejp med mönster har en blank yta, och det blir inte riktigt lika snyggt enligt mig själv. 
Sedan satte jag dom bara längst kanten högst upp på boken. Du kan välja själv om du vill göra mer eller inte, fast jag valde att låta det vara så. Det var snyggt, och enkelt. Man kan även blanda med att sätta tejpen och rita. 
 
 

Kommentarer:

1 filippa:

Åhh, fint tips! Ska verklige göra detta! Fin blogg förresten! :)

2 Eskie:

Bra tips!

Kommentera här: